I januar '10 drar vi til Vest-Etiopia for å jobbe hovedsaklig med landbruks-, miljø- og kvinneprosjekter. Vi reiser ut for Det Norske Misjonsselskap og skal jobbe for Mekane Yesus-kirken sin utviklingsorganisasjon (DASSC). Følg oss på bloggen vår!



torsdag 14. januar 2010

Bare noen dager igjen


Så er vi der snart. På flyet og på vei mot alt det spennende og fremmede. Vi gleder oss veldig, selvom det ikke blir så mye tid til å tenke på det. De siste månedene har vært hektiske, men nå er de fleste forberedelser i boks, selvom passene våre fortsatt befinner seg i hendene på en eller annen postmann som kanskje ikke helt har kommet seg etter julestria. Flyttelasset vårt er sendt: X antall tønner forseglet med brusopptrekkere fra Arendal bryggeri og ditto hengelåser. Vi har hatt 10-15 turer hver til vaksinasjonskontor og lege, og er immune mot det meste og har blitt testa og sjekka i alle bauer og kanter.

Vi skal først til London i tre dager, der vi skal kurses i "gender issues" og på fredag drar vi videre til Etiopia og hovedstaden Addis Abeba der vi skal være i noen dager.

Vi kan ikke love mye bilder og stæsj, for erfaringsmessig er det vanskelig nok å få sendt en mail fra det Etiopiske nettet. Men vi kommer tilbake med oppdateringer så snart vi kan!

Hilsen Silje og Aslak

15 kommentarer:

  1. Kjære dere!!

    God tur!! Tenker sånn på dere!! Lykke til!!

    Karine

    SvarSlett
  2. Tusen takk,Karine! Godt å vite at dere tenker på oss! Hils nurka dine!:)

    SvarSlett
  3. Hei!

    Jeg satt akkurat og tegnet halve ansikter i margen på notatene mine, og det fikk meg til å tenke på deg, Silje. Driver du også fortsatt med det? ;) Så måtte jeg inn i Facebook og sjekke om dere hadde reist, også fant jeg denne blogglinken - her skal jeg følge med fremover. Utrolig spennende tid dere har foran dere. God tur og lykke til, begge to! :)

    Jon Anstein

    SvarSlett
  4. Kjære Silje og Aslak.

    Vi vil også følge dere i Etiopia med tanker og forbønn og gode ønsker. Vi så et spennende program på BBC fra Omo-dalen (?) i Etiopia og fulgte hamarstammen (merkelig navn - vi har vel også slektninger i Hamarstammen?) gjennom deres liv og ritualer. Fantastisk vakre landskap og inkluderende, spennende mennesker med høye krav til seg og andre i familien, men åpne for å ta imot mennesker fra andre kulturer. GVD!

    SvarSlett
  5. Hallai Silje og Aslak

    Dere er vel nesten reist nå? Jeg glemte helt å spørre Åge da jeg traff han på Bedehuset tidligere i kveld. Uansett, kjempelykketil med det dere skal til med nå. Dere er modige, mye modigere enn jeg er (og jeg er ganske modig, skal jeg si dere). Hvis jeg er i Etiopia, så stikker jeg innom hvis det er passer for dere. Ha en flott reise og et innholdsrikt opphold.

    Kos og klemz fra nilsemann

    SvarSlett
  6. Hei Jon Anstein!
    Ja, jeg tegner fortsatt litt halve ansikter i margen, men jeg skjønte nå at jeg hadde gjort det litt for skjelden! Håper å treffe deg snart igjen og gjenoppta gamle ferdigheter!:)

    SvarSlett
  7. Hei tante og onkel!
    TUSEN TAKK for overraskelsesbesøkø i går! Det var helt konge!!:) Vi snakkes under et tre!

    SvarSlett
  8. Hei Nilsemann!:)
    Ja, vi er nesten reist. Vi reiser i morgen (fra Sørlandet i dag. Gleder meg til du stikker innom oss i Etiopia!Blir det 2011?

    SvarSlett
  9. Hej med jer
    Tak, for linket. Vi glæder os på jeres vegne og I ved vi er lidt misundelige ... vi tænker tit på Ethiopien. Må Gud velsigne jer på jeres rejse, vi håber at I kommer godt frem og får startet godt.
    Knus Leah,Jakob og Vivian

    SvarSlett
  10. Tusen takk! Vi tar gjerne imot besøk (eller gode naboer!)

    SvarSlett
  11. Lykke til kommer til å savne fôringsrådgiveren våres her på Lund:-)
    Kommer til å følge med dere her inne. Ha en kjempe tur..

    Klem gro

    SvarSlett
  12. Jeg skal følge med dere. Lykke til.

    Hilsen Tor Erik

    SvarSlett
  13. Utrulig fint å snakke med deg Silje i bursdagen! Det var til skikkelig oppmuntring for meg! Er på jakt etter det materialet vi snakket om - sender deg det så fort jeg får det.

    Vær velsignet i bøtter & spann!
    Anne Kristine

    SvarSlett
  14. Hei begge to! Ønsker dere en kjempe fin tur med mange fine opplevelser og mange gode minner! Var så koselig å treffe deg på lørdag!
    Så får du si ifra hvis jeg skal sende en lipgloss, en bh eller en melkesjokolade hihi:-) klem Stine...:-)

    SvarSlett
  15. Hei Silje og Aslak! Tenk så er det avgårde. Så flott! Tenker på dere. Flott også med denne linken, så kan vi følge litt med og skrive noen ord i ny og ne kanskje.... :)
    Lykke til, må Gud velsigne,lede og styrke dere! Stor klem fra Randi (Vorhaug)

    SvarSlett